Hur man beter sig när man får vara med i televisionen:



Attityd är också mode.
Detta är ett klipp från en gammal Phil Donahue-show runt cirka -95 tror jag. Ämnet var mosh pits. Mosh pits är inte okej att delta i, men däremot är det tufft att vara bandmedlem i Marilyn Manson. Twiggy Ramirez är som vi alla vet den snyggaste i bandet & den som är mest classy. Bästa delen: runt 03.00 när ett random i publiken frågar en fråga och Twiggy bryter av med sin bandspelare. En lite rolig variant på "dumma frågor får dumma svar".

Även: peruken, fina glasögonen och söta klänningen. Tänker mig att man kan hitta liknande på typ Beyond Retro eller annan hipp affär.



Ännu ett bra exempel! Dessutom kan det vara kul att fundera över vem i detta klipp som är det största sociala freaket i sammanhanget: någon utav fattiglapparna som sitter och "intervjuar" eller han den musikern? En s.k. tankenöt!

/Sandra

Kommentarer
Postat av: hanna

aaaaawkward!

2009-08-25 @ 15:38:15
Postat av: Sandra

Att vara awkward har vart inne sedan -86, minst.

2009-08-25 @ 19:49:22
Postat av: The real one and only K

åhhhh jag ryser av Obehag av introverta poppojkar och käcka programledare. Awkward minst sagt. så jävla pinsamt. Varför ställa upp i teve om man inte kan vara lite glad liksom? Samtidigt som jag gläds lite åt dumfrukostteves tappa-hakan. Samtidigt har ju faktiskt Jenny varit med och skrivit bimbobakslaget. Mer feministiskt arbete än vad förmodligen Nordpolen ägnat sig åt.

2009-08-27 @ 09:44:02
Postat av: Sandra

Näeeee, älskar han jobbiga popkillen, vill vara mer sån. Själv hade man ju KÄNT sig så men varit tillräcklig artig för att fejka lite happy face. Varpå man sen skulle gå hem och typ gråta och hata sig själv. Herregud, han gör ju det enda rätta!



Och Nordpolen behöver inte ägna sig åt feministiskt arbete, de kan ägna sig åt pop tycker jag. Eller "indie" eller vad sånt där nu heter.

2009-08-28 @ 00:10:49
Postat av: The real one and only K

jo jag har också tvångstankar om att vara introvert och socialt inkompentent... men detta är inget jag skulle ägna mig åt i praktiken. och ställer man upp i 4ans frukostteve så får man vara lite tillmötesgående. Däremot är twiggys bemötande av publiken genialt! och så otroligt smart han är manson. åååh jag vill också vara så smart och komma med sådana genomskarpa analyser av samhället.



plus att alla måste ägna sig åt feministiskt arbete liksom humanistiskt. det personliga är politiskt.

2009-08-31 @ 09:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0