Klad höst

Det råder ingen tvekan om att det är nu i höst du ska förnya dig själv! Jag läste det i både Glamour, Vecko-Revyn och Damernas i veckan så det är inte bara något jag hittar på. Jo, faktiskt hittar jag på för jag har bara 10 spänn på kontot så här innan löning. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att jag skulle ha råd med damtidningar!

Jag märker en konservativ trend bland unga flickor idag. När man påtalar för dem att det är höst ("VA?! 4 månader till julafton, du måste skämta!) så reagerar de alla med att svepa in sig i tunga filtar och dricka varma vätskor ur stora kärl. Missförstå mig inte, jag älskar att drapera mig i mörka tyger och leka att jag är Twiggy Ramirez medan jag dricker whiskey och tar amfetamin, det är inte DET. Men vad är det med hösten som gör oss till sådana lamm? Till sådana korkade lamm....och vilket masochistiskt lejon... okej jag lägger av.

Jag är inte bättre. Kom på mig själv med att tänka att jag ville ha flanellskjortor och mycket rutigt i höst. Hahahaha, vilket trick! Men så får det bli, jag lyder gärna mig själv när jag får sådana infall eftersom det alltid leder till något skojigt i slutändan.

Må gott i höstsolen era tokstolliga manshatare!

/Karin

Kommentarer
Postat av: Sandra

MURRIGT!!

När jag var i shoppingmeckat haninge centrum häromdagen så fastnade jag jättelänge vid lindex autumn/winter-kollektion. Man ba "myysigt med grått, fina höstpromenader i skogsmiljö". :((((



Ska bara ha vitt på mig i höst. Kanske raff-sett från H&M.

2009-08-24 @ 12:09:47
Postat av: det visdomsstinna missfostret

Murrigt har aldrig haft en negativ klang i mina öron. Jag tänker på Thora Birch i Ghost World. Mycket murrig tjej.



Ja, men det är inget att skämmas över! Hellre Lendäx än Gina Trikålör.

2009-08-24 @ 12:17:04
Postat av: Sandra

Lindex är bästa affären, de har klänning, leggings och kjol i svart sammet liksom. Mark of quality!

2009-08-24 @ 16:59:26
Postat av: Sandra

Alltså ingen ironi angående mark of quality.

2009-08-24 @ 17:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0