Minitipz: Do it yourself

Man kan styla sina grejer så att de visar vem man är. Ni vet, man kan exempelvis köpa tröjor på tweefestivaler för att med hjälp av dessa visa att man gillar tuffa indieband som ingen annan hört talas om. Då framstår man som 1. "svår" och 2. intresserad av musik. Även om man egentligen är superlätt på foten och enbart intresserad av att en dag kunna hitta ett obskyrt isländskt band innan Andres Lokko gör det för att sedan kunna använda denna triumf som ett sätt att få ligga med 17-åriga popflickor som lyssnar på Belle & Sebastian.

Om man är fattiglapp och inte har råd att resa på tweefestivaler eller om man är för upptagen med att typ titta på kattungar eller gråta till ljudet av dagg som faller över nyutslagna vårblommor, då kan man istället trycka sin egna tweetröja med valfritt svårt motiv på. Då framstår man även som kreativ. Man kan köpa speciellt tryckpapper från pappershandlarn om man vill göra det lätt för sig och bara skriva ut sitt motiv på skrivaren och sen stryka påt, men man kan också vara lite bättre och göra linoleumtryck. (För mer ingående guide, googla.)

Men man kan även piffa till andra accessoarer. På tåget hem från Västkuken så underhöll jag och Karin oss med att DIY:a varandras kaffemuggar. Det var roligt & gick snabbt. Såhär blev det:



Den här ritade jag åt Karin. Jag tänkte först att det skulle bli Henrik Berggren men sen misslyckades jag med håret så det blev Edward Cullen (från det där Twilight) istället. Han är blek och vampyr, tyckte jag var goth och bra.



Karin gjorde en Nightwish-mugg åt mig som blev jättefin och verkligen visar vem jag "är" tycker jag. Det syns inte så bra på bilden men det är ett hjärta över det första i:et i Nightwish. Fin detalj!

Detta kan man göra med allt i hemmet.
Obs dock, man bör inte gå för långt. Exempel:
- Ett alltför twee-igt hem med för mycket gulliga katter och rosetter i håret och Talulah och nifi kan leda till att man upptäcker att man kräks på sig själv mer än vad som anses brukligt.
- Om man gillar Patrick Bateman så får man eventuellt ha Ray Bans (man kan dock misstas för "random äckel från Mari Lavå" då, så man kanske bör vänta tills pöbeln slutat tycka att dessa glajjor är heta). Men man bör ej ha tidningar utspridda över golvet. (Gått för långt, antyder fel saker.)
- Man ska inte tatuera ett Horde-märke på axeln oavsett hur mycket man gillar World of Warcraft.
 
Det gäller att använda sitt sunda fönuft.

Lycka till!

/S

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hjärtat syns visst jättebra ser jag nu.

2009-08-13 @ 23:49:02
Postat av: hanna

alltid heta knep och knåp från dig!

2009-08-16 @ 15:23:01
Postat av: Sandra

(:

Mode är mitt liv min själ mitt allt.

2009-08-16 @ 23:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0