minitipz

apropå dethär med att jag skrev om en stulen tröja i förra trendspan-inlägget, ville jag bara påpeka hur bra, smart och ekonomiskt det är att stjäla kläder! jag vågar mig inte på att stjäla från butiker men tycker att det ur moralisk synpunkt kan vara okej att stjäla om det är en prettobutik med snyggful prettokille/modelltjej som jobbar och musiken i bakgrunden får en att vilja kräkas.

vidare kan man med fördel stjäla från expartners ur kategorin svin, ragg ur kategorin halvstånd* eller högstadiekamrater ur kategorin ångestframkallande. att komma åt att stjäla hos sin high school nemesis kan vara krångligt, man får kanske bjuda in sig på fest eller så. kan vara skönt ur terapisyfte men de kidzen brukar ju ha hemsk klädsmak.

när det gäller expartners kan man göra nån form av avledande manöver så att personen avlägsnar sig från rummet med garderoben, sedan är det bara att plocka på sig! om man har högre moral än mig kan det kanske kännas jobbigt att göra det här oavsett hur mycket man ogillar personen i fråga, men jag lovar att det blir lättare efter några försök. se till att du har en rätt stor väska med dig, annars kan det bli svårt att göra det snyggt. viktigt är också att se till att du sedan bär tröjan endast när du är säker på att inte träffa på personen du stulit av, och även censurerar facebook-bilder. keep up the good work!

*halvstånd. obs: halvstånd behöver inte alltid innebära halvstånd i ordets bokstavliga bemärkelse utan det kan även vara figurativa halvstånd vi snackar här
/h

Kommentarer
Postat av: cajsa

underbart tips! man borde stjäla mer.

personligen tycker jag att stölder från enskilda personer (aka ragg, pretton med halvstånd mm) leder till en mer individuell stil.

det som stjäls bör heller inte vara köpt hos kedjorna från början.



det kan mycket väl vara så att klädstölder kommer att gå om second hand-shopping trendmässigt i höst

2009-08-08 @ 11:59:13
Postat av: kamrat stinkalonkan

loves it! stöld= klasskamp

stjäl helst från din arbetsköpare

Jag har en klädes-souvenir från min förra, haha :)

mer klazzz-kampzzz åt folket

2009-08-14 @ 17:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0