mode: på håret

när jag satt och tittade i en gammal modetidning så fanns där ett ett uppslag där det stod att naturlig skönhet är överskattat. det är precis vad jag alltid tänkt, och det gäller inte bara makeup utan även HÅR. jag menar, vem vill ha sin naturliga hårfärg när man kan färga istället?
här kommer några punkter att följa för att få det schysstaste håret:

1. färga färga färga!
2. ha lugg
3. tupera ditt hår
4. använd håraccessoarer

jag har även gjort efterforskning kring vilka hårfärger som är aktuella denna säsong (alltså: jag har tagit de hårfärger jag gillar och bestämt att de är aktuella), och svaret är: färgglada!
visst, ni kan satsa på naturliga färger. om ni är tråkiga och vill att det ska avspeglas i håret.

några exempel på vad som gäller följer nedan.





                                                                          



allas vår favorit jane hellen har också släppt nya grå färger:




för att komplettera sin hårfärg kan man använda läppstift i okonventionella färger.
hade jag haft pengar för tillfället hade jag satsat på detta:



och till sist: skit i vad frisörer och modetidningar påstår att ni skulle passa respektive inte passa i.
lyssna endast på vad vi på modegloggs säger att ni skulle passa i!

/cajsa

Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste skaffa grått hår pronto!

2009-07-05 @ 14:20:35
Postat av: hanna

alldeles riktigt!

när ska modegloggen få sitt genombrott i modebranschen undrar man ju, så mycket visdom på ett och samma ställe

2009-07-05 @ 21:08:03
Postat av: Sandra

Jag tycker att modegloggsen borde ha egen facebookgrupp alternativt fansida!

2009-07-05 @ 23:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0