Pre-höst tips & trix


Tönt. Till det: nallebjörn, murgröna.

Ganska ofta känner jag mig sjukt dålig i sällskap som "kan något" om ex. konst, musik, litteratur, whatever. Särskilt eftersom man själv enbart gillar typ en målare, en författare, ett band, en film och sen kan man allt om dessa men inget mer. Därför bestämmer jag nu att det är tufft & häftigt och framför allt HIPPT & trendigt att ha medelmåttiga alternativt väldigt specifika kunskaper. Orka kunna allt? Nä.

Övriga grejer som spås bli heta i höst:
- Ha en kropp och till det: kroppsfett. Såg cp-filmatiseringen av Brideshead Revisited igår och äcklades över hur de castat en tioårig anorektisk pojke som Sebastian. Ville bara slå honom. Ta en macka liksom, det är fashin, lovar.
- Sammet. Sammet är mjukt och det är fint. Man vill bara klappa.
- Pipkragar.
- Rutmönstrat, bruna och grå färger, "murrigt". (Skojar bara.)
- Kvant. metodik, bivariata korrelationskoefficienter etc. Data & statistik! Är iofs alltid tufft att kunna sånt.
- Den här vågen av internetslang och dylikt skräp som man umgåtts med kommer äntligen försvinna och det blir dags att lägga sig till med ett bra & korrekt språk istället. Gud, ser fram emot detta! Även sådant som "liksom" & "typ" kommer försvinna nästan helt. Tänker mig att detta kan hända i september/oktober.
 - Tv-serier! Obs är faktiskt allvarlig. Peppar mest på att komma tillbaka till HBOs Oz och inspireras, bära wife beaters, töntig mössa på huvudet a la Adebisi och tillverka egna shanks i slöjden. Mmmmm!
- Stephen Tennant.

/S

Kommentarer
Postat av: h

sweeeet!

2009-07-24 @ 23:31:35
Postat av: Anonym

önskar jag kunde data och statistik. det ÄR coolt!

2009-07-25 @ 18:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0