when I see those happy faces smiling back at me...

först hade jag tänkt lägga upp en bild på mig själv, jag hade en idé om bitch -09 (som beach -09 fast modegloggsigt) där jag hade tänkt verbalt misshandla både mig själv såväl som rådande skönhetsideal. sen tyckte jag att det var för självupptaget plus att jag stod med föttena inåt på bilden, det blev för twee. noooooooo, typ. *skrik från avgrunden*

därför tänkte jag istället orda om lite schyssta moraltips, med inspiration från ALLAS favoritserie 7th heaven. man kanske undrar vad moral har med mode att göra. en hel jävla del, skulle jag vilja säga. förrutom att jag skulle kunna dra hela mitt projektarbete (som f ö sög ASNEBALLE) så är det jävligt viktigt att ha hög moral för att bli trendig.

grundläggande är att inte knulla runt för då kommer man inte till himlen. om man är oskuld när man kommer till himlen får man där knulla med inte mindre än 40 oskulder! (eller hur det nu var) det blir halvstånd och nervösa pubertala skakningar för hela slanten. om man bara har haft sex med sin make/fru tror jag inte man får knulla med 40 oskulder, men man kan ju kolla upp vad det står om det där i sin religions tillhörande heliga skrift.

bra för både trendfaktorn och moralen är vidare att inte umgås med DE SVAGA. är din kompis deprimerad, har ätstörningar, knullar runt, röker en cigarett då och då, har fått dåliga betyg, har bakfylleångest, är vegetarian, har skilda föräldrar, är arbetslös eller jude, bryter mot heteronormen, inte rakar benen eller inte vaxar sig brasilianskt - ja då är han/hon/hen inte värd din vänskap! det är moraliskt förkastligt att ägna sig åt något av ovanstående, och du riskerar att bli nedragen i skiten. gör om, gör rätt. det gäller att vara vaksam och hård i sin bedömning. inte ens människorna som går i din pappa pastorns kyrka kan man lita på, de kan gömma sig ett IG där nånstans.
skriv upp, lär dig utantill, tatuera in och så vidare, så är du ett steg på väg mot att bli PERFEKT. det är väl det du vill?


(ser din familj inte ut såhär kommer du nog inte heller in i himlen :(  )
/Hanna

P.S den här babyn är söt. D.S
 

Kommentarer
Postat av: h

p.s 2 egentligen hatar jag barn

2009-07-29 @ 15:27:53
Postat av: Sandra

Sjukt bra och behövligt inlägg! Kände mig renare i själ & kropp redan efter andra stycket.



Men alltså jag är ju allt ovanstående, röker cigg då och då, rakar ej benen osv. ALLT. Vad gör man då? Kan typ svinmkt självhat på något vis balansera upp ens fel & brister?

2009-07-29 @ 15:32:56
Postat av: Sandra

Ps. Barn är sjukt äckliga. Som det i filmen, ingen kontroll what so ever över kroppen eller känslouttryck. Normalt att sitta ner och skratta åt ingenting och ba ramla?? Full eller? Herregud, väx upp.

2009-07-29 @ 15:38:05
Postat av: hanna

jag stämmer ju egentligen in på samtliga punkter också. brukar köra med att förneka. till exempel:

-men du har ju inte rakat benen

-jo såklart!

eller:

-du verkar ha ångest

-nej det har jag inte alls



varierande resultat

2009-07-29 @ 17:25:08
Postat av: karin

Ungen är skitsoft. Slår vad om att han hade hetat Olof om han var svensk. Han bara kör sin grej fullt ut.



Idag hängde jag med en ocdunge på ett och ett halvt år som råkat rita bläck i handen (lol bah MORD), och då gick hon och skrek på mamma som fick hjälpa henne att tvätta bort. sen gick det inte bort och hon bah visa för mig, jag bah jobbigt läge, hon bah går och BORSTAR TÄNDERNA ahahahhahaha.



Det sista här hade ingenting med något att göra.

2009-07-29 @ 22:54:42
Postat av: Sandra

Rätt kul att alla föds såna, helt körda i huvet, och att sen vissa ba utvecklas, andra inte. Naturn förbryllar.

2009-07-29 @ 23:05:23
Postat av: Sandra

Eller ja, ungen från din anekdot var ju mer tuff än körd i huvet iofs. Nipprigt fruntimmer.

2009-07-29 @ 23:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0