Heminredning

Efter att ha bott ex antal månader i Stockholm har jag insett att allt är mode! För att få till den rätta looken räcker det inte med att bara klä sig rätt, din tvåa på söder måste såklart matcha din stil. Bohem är det nya svarta, fråga bara kidzen på Bassen Medis. Såhär har jag gjort hemma hos mig för att skapa illusionen av trendigt bohemiskt:

Jag har köpt billiga och pretentiösa böcker på Myrorna och Stadsmissionen, som jag har staplat i olika formationer och färgkoordinerat. Om man vill verka ännu lite mer genomtänkt kan man snabbt kolla upp på Wikipedia vad böckerna handlar om, ifall man som jag råkar gå hem med den taniga glasögonprydda killen i hörnet på Bassen Medis (som nog har spenderat för mycket tid på att läsa rysk litteratur.)

Man kan även dekorera med saker man inte använder. Vinylskivor är det ingen som lyssnar på nuförtiden, så man kan ta fina fodral och sätta i bokhyllan. Eller om man har ett par skor man inte kan gå i - perfekt som utsmyckning! Möjligheterna är obegränsade, men viktigt är att man INTE går efter eget tycke och smak utan antingen rådfrågar en modegloggs som denna eller köper grejerna på second hand-affärernas trendavdelning eller i vintagebutiker, annars kan det lätt bli fel och bara smaklöst istället för bohemiskt.

(Till det: 60-tals teakhylla.)

/H

Kommentarer
Postat av: cajsa

VILKEN LOVANDE START! tror att vi kommer bli bra mycket större än blondinbella.

du har mode i blodet. det bara flödar liksom

pussss

2009-06-06 @ 22:34:31
Postat av: Karin

Åh, underbart!

Ska anamma den här stilen, den känns som något jag själv skulle kunna hitta på, fast det gjorde jag inte.

2009-06-06 @ 23:16:58
URL: http://sehnsuchtsupreme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0