Tjaba

Vi borde byta namn till mode- och kbt-gloggs tycker jag. Men å andra sidan så går det ju trender i det här med psykologi = psykologi är också mode, så det kanske funkar ändån?

Ibland så kan man känna sig osäker på vad man bör söka kognitiv beteendeterapi för, vad man har för issues osv. Då kan man ta ett internet test! (Via data.)

Här är mina resultat av mitt favvotest:

Disorder Rating
Paranoid Personality Disorder: Low
Schizoid Personality Disorder: Low
Schizotypal Personality Disorder: Low
Antisocial Personality Disorder: Low
Borderline Personality Disorder: Low
Histrionic Personality Disorder: High
Narcissistic Personality Disorder: Moderate
Avoidant Personality Disorder: Low
Dependent Personality Disorder: Low
Obsessive-Compulsive Disorder: Low
-- Take the Personality Disorder Test -- -- Personality Disorder Info --

Testa er själva!

Obs jag har gjort det här testet då och då sen jag gick i gymnasiet och via kbt har jag fått ner typ alla scores från very high till low. Det är lätt! Man ba "okej jag hatar att va bland folk" och sen tänker man "okej jag slutar hata att va bland folk". Bara man identifierar problemet så har man i princip löst det.

Obs igen, testet kan vara lite lätt missvisande ibland. Hade man haft problem med narcissism så hade man exempelvis undertecknat en sån här post med namn va, bara för att skryta med sina perfect scores. Men det gör man inte eftersom man är så jädrans ödmjuk.

Ha en bra dag nu allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0