Black metal is the new black

Ni vet det där bandet Mayhem vars alla medlemmar har tagit livet av sig eller mördat/käkat upp varandra? Eller ja, ungefär. Ni vet dom? De spelar i Östersund i november, i lilla G:a Tingshuset, där det får plats max 200 pers. Erkänn coolt!
Jag har aldrig lyssnat på detta band och säkert inte ni heller men nu är det dags tycker jag.

Här är en låt:



Alla ni ösare som läser här (en-två tror jag) och som råkar befinna er i staden som Gud glömde runt den 28 november bör gå och se det här. Lär ju inte hända mycket annat där i övrigt liksom.

Lite kul för övrigt att black metal är den musikgenre som känns minst pinsam. Jämför ex. "Jag gillar black metal" med "Jag gillar twee", milsvid skillnad mellan hur mycket man skäms när man påstår det ena eller det andra!


Kommentarer
Postat av: hanna

okej en fråga: om de åt upp varandra, hur kan de då spela i östersundet?

2009-10-22 @ 18:44:48
Postat av: Sandra

Eller hur! Helt sjukt! Tänker mig att managern kontaktade någon helldemon som väckte kidsen från de döda eller så, är väl så det går till i branschen nuförtin.

2009-10-22 @ 21:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0