Dagens tips!

VIBB Kalmar kollar ibland upp gatumodet genom att göra s.k. "streetstyle"-reportage. Enligt kidsen själva så letar de efter snygga stilar där bäraren "tänkt till lite extra" eller "velat uttrycka något" med sin stil. Skitbra tycker modegloggs!
Stiltips jag har lärt mig av VIBB Kalmar:

- Man kan ha jeans nerstoppade i stövlarna
- Man kan ha linne på sommaren
- Man kan ha en halsduk, kanske i färg
- Man kan ha solglasögon och skinnjacka för en rockig och "alternativ" look
- Man kan ha kläder köpta i Stockholm och berätta att man köpt sina kläder i Stockholm, för det är mer fashion att köpa kläder i Stockholm än att köpa kläder i Kalmar och det är viktigt att visa att man är fashion
- Man kan ha en liten mössa eller basker på huvudet när det börjar bli höst
- Man skapar en egen stil genom att tänka till lite extra, men det behöver inte vara så svårt som man kanske tror. Egentligen är det bara att tänka "något på fötterna, något på benen, något på överkroppen, kanske en mössa" så har man fixat!

I övrigt så kommer jag ihåg något som var väldigt inne i Kalmar när jag bodde där: Märkeshets! Om man vill märkeshetsa på rätt sätt så ska man 1. se till att alla ens kläder kommer från Kompaniet, 2. Gå ut på popklubb och snacka med främlingar om vad man har på sig, och säga saker som "Vet du vad min skjorta kostade? 1000 kronor, Filippa K. Vet du vart jag köpt mina jeans? Acne, 1200 kronor. Oj, jag måste nog till garderoben och hämta min vinterrock nu, Tiger of Sweden, 4500 kronor".

Till det: vatten

/S

Kommentarer
Postat av: hanna

hahahaaha!!!

2009-10-28 @ 11:57:37
Postat av: v

klockrent sandra! ;D

2009-10-29 @ 14:10:15
Postat av: Klara

Typ som jag liksom..

2009-11-03 @ 19:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0