WRUD?

Jag läste någon spexig text häromveckan som handlade om att "de bästa idéerna är de idéer som inte genomförs" eller något sådant. Man ba "okej lazy hobo."
Nä skoja, ibland stämmer det faktiskt.

Exempel på sånt som bör stanna i huvet och inte göras irl:

- Följa modet. En gång köpte jag ett blommigt plagg bara för att det var sommar och jag såg andra som prydde sina torsos osv med sådant. Sen kände jag mig twee och satt i ett rum och skar mig i armen* resten av månaden.
Istället för att i praktiken följa modet så kan man göra det "på lek". Man kanske strosar runt som ett low life på Åhléns och har lite tråkigt, men så ser man en skylt som säger "GLANSIGA tights och SKIRA skjortor - på HÖSTPROMENAD i STADEN". Då kan man röra lite vid passande tyger och låtsas vara Sofis Mode eller vad hon heter och ba "den här skulle vara fin till dem Acne ankel boots *ler* Hoppas ni har det bra därhemma allihopa!" Dödskul i minst en kvart.

- Fanzine. Alltså många fanzine är ju säkert bra och så men jag tänker mig att de bästa är de som stannar på idénivå, exempelvis Hata Livet (som senare bytte namn till iSuck). Om man vet att man är bäst och att ens fanzine kommer vara bäst så finns det ingen anledning att genomföra det hela i praktiken, känns lite overkill.

- Åka taxi till byn man bor i efter utekväll. Känns som en superbra idé tills man dagen efter upptäcker att man 1. genomförde den i praktiken och 2. inte hade kalkylerat utgifterna för genomförandet sådär jättenoga. (500 kronor.) Sen gör man en efteranalys för att förhindra att man gör om samma misstag vid nästa utekväll, men hur ofta hjälper det? Tur att man är rik va. Ledsen smiley.

- Äta kött. Egentligen inte så kul ens som idé, man känner sig mest sjuk i huvet. Tänker mig att det är som när Jeffrey Dahmer fantiserade om att döda folk när han var kid, han måste ju ha känt ångest över att det "skulle kunna hända på riktigt" flera gånger. Oprah säger att om man tänker på något så "blir det så" alltså bör man inte tänka såhär öht.

- Det här är bra tips till alla er som pluggar:
När man skriver B-uppsats och ens handledare är dumihuve så kan man känna för att bara skratta åt allt han säger, men det är inte bra att verkligen stå där och bara skratta åt allt han säger. Man får inte VG :( Tur då att man får alla rätt på alla tentor och ändå får VG i kursen va!
Man kan även känna såhär inför hemtentor: "Vad roligt det vore om jag inte bifogade tentan i mailet, utan istället ba råkade bifoga den här gifen med en katt och en hula hoop". Men jag tror att det är en rätt kass grej att genomföra irl. (Har inte prövat dock, kanske är superskoj.)

Erkänn det är sweet att posta grejer utan signatur förresten. Anonym avsändare är det nya svarta.

*Obs det är inte twee att skära sig i armen, däremot kan twee ibland göra att man vill skära sig i armen. Twee vale. Höhö. Nä, det är säkert gulligt eller så. Men orka bry sig bara för att de säger att man ska göra det, typ.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Man fantiserar inte om att äta kött herregud, ba så ni vet alltså.

2009-10-05 @ 00:00:33
Postat av: snygg_kille_13

jag antecknar och omordnar mitt liv så att det passar till modegloggls råd! (h)

2009-10-05 @ 11:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0