Sno stilen: Dunderklumpen

Ibland gör man saker utan att riktigt tänka efter, ex. "ragga" eller "köpa Dunderklumpen på DVD". Gjorde det sistnämnda när jag befann mig på västkusten. Kommer ihåg att jag som barn hatade Dunderklumpen då jag 1. Hatade jämtländska/norrländska 2. Hatade jämtland/norrland 3. Hatade filmer där äckliga vuxna män lekte att de var barn. 4. Hatade töntar.

Dock så är hat en bra drivkraft & inspirationskälla, så here we go: Guide till Dunderklumpen


Dunderklumpen himself



Dunderklumpen är en ensam gammal herre som lider av grav övervikt samt extreeemt mycket "tycka-synd-om-sig-själv", vilket är typ mysigt antar jag. Han "blåser liv" i leksaker (geddit?) och kidnappar dem sedan mot deras vilja, då han känner sig ensam och "aldrig har någon att leka med". Lilldockan (typ en liten tjej) protesterar mest mot bortförandet, men låter sig ändå fångas in i "säcka" med löften om att hon ska få glass. Är väl gulligt va.
För att sno stilen: bär mkt blågrönt, var äcklig. Minst 40 i bmi.


Enöga

Enöga är en typisk vänsterflummare från 70-talet. Han gillar skatter och att cykla. Det senare är helt normalt om man bor i typ fjäll och alltid har ett dussin toppar och dalar att ta sig förbi när man ska från punkt a till punkt b. Mountainbike har alltid vatt hett i dem jämtländska skogarna. Likaså lång halsduk, den kan man ex. pröva att hänga sig i eftersom man bor i fucking jämtland. Alltid bra med funktionell fashin!


En-dum-en

En-dum-en fryser jämt och är därför nästan helt nerstoppad i en blåvitrandig strumpa. Återigen, fashin och funktion! Han pratar sjukt mycket strunt i tredje person och uppfattas säkerligen som lite jobbig av sina störda reskamrater, vilket gör honom till den mest sympatiska karaktären i filmen. Man väntar hela tiden på scenen där man i mörkret får höra "En-dum-en tror att han kan döda er alla i sömnen med den här förskärarn!!!" men det händer ju aldrig.


Avslutar med den här videon där En-dum-en försätter hela det "glada gänget" i knipa pga. sin skönsång.




/Sandra

Kommentarer
Postat av: h

sjuuuukt obehagligt klipp tycker jag.

2009-09-08 @ 23:51:01
Postat av: Sandra

Hela filmen är sjukt obehaglig, man vill bara gråta.

2009-09-09 @ 07:28:16
Postat av: det visdomsstinna missfostret

GÖSTA EKMAN FUCK THE WORLD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



JAG ÄR TEAM EN-DUM-EN!!

2009-09-09 @ 10:08:20
URL: http://atthataalltmanskligtliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0