Glasögon mode



Idag kom jag på att det nog inte är haute coutur att gå  omkring och kisa/va blind som en kyrkråtta. Spontanbesökte därflr Synoptik och gjorde en såndär synundersökning. Lärde mig grejer. T.ex. såhär väljer man bågar, tips & trix:

- man väljer någon normal färg som matchar allt annat man har, t.ex. svart
- vill man vara en carneval kan man ju välja bågar med strass eller nåt, burberry hade t.ex. ett par sådana i lila/guld/silver/fem andra färger?
- man provar massa bågar i typ en timme, sen när optikerna börjar stirra surt på en så skäms man och vill fly därifrån. Då är det bara att ta den dyraste bågen och hoppas att det fungerar till ens sry excuse 4 a face
- tips: man "passar" inte i ca något, ge upp den tanken
- välj istället bågar som i sig är dödssnygga, detta gör att folk kommer tänka "snygga glasögon!" oich därmed förledas att tro att även bärarn är snygg (fake it til u make it)
-plus att det alltid är skoj att köpa dyra grejer va!! money success fame glamour, fashion put it on me
- ju större bågar desto mindre syns ansiktet, också något att tänka på
- himla med ögonen  och småle när optikern ba "man kan även dela upp betalningen", ignorera plånbokens ångestskrin hela vägen hem
- obs skoja, plånboken ba *asg*



När det kommer till trender så tror jag att dessa bågar blir heta i sommar, som sunglasses eller prescription glassez, spelar ej roll. Shine like a star in the sun etc etc. Man hittar dom på ebay precis som med alla andra tru fashin items.

F.ö. så är inte synundersökningen någon "tävling" eller ett "prov", azo att fuska sig till ett bättre resultat ger inget i längden, ba så ni vet. Jobbigt men sant. Man behöver inte ha alla rätt, optikern kommer inte att skratta åt er om ni svarar fel på t.ex. "vilka bokstäver ser du på den understa raden". Du kan inte "vinna".

Mvh
4eye_girl_86

Kommentarer
Postat av: Håkan

Det där sista är så sjukt sant. Jag behöver alltid påminna mig själv om att inte fuska! De gånger jag har försökt har slutat illa:

- Ser du tredje raden, Håkan?

- Ja, lätt: A F H J X Y P.

- Det är siffror på tredje raden, Håkan.

2010-12-14 @ 19:31:13
URL: http://hakanshuvud.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha! Underbart.

Om Sandra skulle skaffa glasögon skulle jag dock sakna hennes spana-efter-killar-blick.

2010-12-15 @ 15:31:27
Postat av: Lisa

Linser går ju alltid, det är ju diskretare om man skulle sakna Sandras "spana-efter-killar-blick" :)

2011-02-01 @ 10:17:57
URL: http://www.lenson.com/se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0