Night falls on ho-boken. Kolla där fick jag med en popkulturell referens + ordvits lite snajdigt sådär i rubriken! Satan azo här är man så mode att det nästan gör ont. A pain that I am used to HAHA

F.ö. så är det ju sjukligt fashin med litteratur och att t.ex. läsa böcker har jag förstått. Man framstår som en tänkande människa om man antyder att man läser, vilket gör att man slipper att de facto vara en tänkande människa. Fake it til you make it!
Men det kan förstås vara svårt att veta vad man ska läsa, vad som är bra på riktigt och vad som är förljuget. Här är en lista jag gick efter när jag var femton och fortfarande läste böcker någorlunda regelbundet. Man vet att listan är bra då:
- den är skriven av en batshit crazy person
- azo han läste typ jämt så han hade five billion böcker att jämföra med
- en gång skulle han vara med i någon typ av debatt/samtal kring "generation x" (detta var på nttiotalet) och douglas coupland var med. Enligt sägnen frågade Fuckland huruvida Richey var "a part of the generation x" eller ej varpå Richey ba glodde på honom, för att sedan vrida sin stol bort från freaket och inte prata med honom mer under hela "samtalet". Detta = det bästa som någonsin har hänt i ca. hela världshistorien.
- obs lol @ "go ask alice" men kom ihåg att han som gillade dessa böcker var sjuk i huvet, nåt stört måste få finnas med bland hans favoritböcker.

Här känner jag för att avsluta med ett av mina bästa litterära rader, quoth Oscar Wilde:
"Sometimes I like to brag, sometimes I'm soft-spoken; but when I'm in Holland, I eat the pannekoeken."

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0