Pöskaräcäpt

I påsk ska jag äta DJÄVULSÄGG. Det är ägg som man kokar på låg värme i ett halvår för att sedan gröpa ur gulan, mixa den med majjo och tabasco och salt och sedan omsorgsfullt (smeksamt?) lägger tillbaka i skötet.

Sedan ska jag nog äta lite vindolmar på burk. Balla tjejer lagar egen god buffé men när jag lagar buffémat känns det som att det jag har ställt fram på bordet i princip är jag. Eftersom allt man gör är en version av sig själv. När jag skriver man menar jag jag, jag, jag, jag!

Det blir helt enkelt för mycket press för en sådan skör viol som maaj. Tänk dig själv, min faster heter Karin. Tänk att Karin har stått och lagat djävulsägg och sedan kommer Karin och säger "ah men det där såg väl för gott ut". FAN LÄGG AV KARIN DRA ÅT TJOTTAHEITI.

För att göra en omelett måste man ju som bekant knäcka några ägg. Det tänker jag inte göra i år. Den som läst ordentligt märker att det mest blir köpemat i år.

Puss på er,
griljera mera!
Nog med inlÄGG nu hähä!
/Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0