Kultur och nöje tipz:

Alla gillar en människa med kulturellt intresse men ingen gillar en människa som bara sitter inne och läser böcker/hänger på teatern/laddar ner film illegalt hela dagarna. Ett dilemma! Alltså måste man fejka att man gör dessa grejer.
Böcker är lättast att fejka. Man kan t.ex. tillbringa en timme på valfritt bibliotek, öppna böcker på måfå och anteckna citat. Sen använder man dem insiktsfulla citaten sitt dagliga liv, ex. facebookstatus, facebookprofil (hett tipz!), på fest, på dejt, på tröja, på tattuering. Man behöver inte läsa för att vara littertaturintresserad!
Man kan även använda sina citat som motto, typ "dagens motto" om man behöver ett visdoms ord på morgonen. Jag har valt att, på måfå, ta mitt "dagens motto" från en bok med fabler om rävar och skit:
"Jag blivit grå och böjd med åren och ligger kanske snart på båren."
Se där! Kan man lära sig något av.

Film kan man fejka genom att nicka och le när någon pratar om film. Teaterintresse fejkar man genom att läsa en recension då och då, samt nicka och le. Om någon ställer en direkt fråga om till exempel handling eller ressigör så kan man säga "hur menar du då?" och fortsätta med "hur då?" och "varför?" för att tricksa personen till att snacka själv = du behöver inte prata lika mkt. Ett litet tips från journalisthögskola så här på morgonkviztn!
Konstintresse (målningar och sånt) kan man inte fejka. Ta en kurs eller nåt, köp en tavla, jag vet inte.

F:ö. så kan man tänka på detta när man måste samspela socialt med ickemodegloggsare: "Intresserad är intressant" (obs ej hämtad från rävfabel). Alltså bör man även här nicka och le, nicka och le.

Mvh,
Sandra

Kommentarer
Postat av: hanna

jag har t ex en tatuering som jag inte fattar vad den betyder! vadå lyckokatt!? men om nån litteraturintresserad ser min överarm nickar jag och ler och då blir jag socialt accepterad.



bra att få svart på vitt hur man kan göra för att smälta in tycker jag.

2010-05-18 @ 10:21:03
Postat av: cajsa

"lyckokatt, spinn mig ännu litet om min fritid"

fick du inte det citatet från nån resebroschyr hanna?



jag har faktiskt också insett hur långt man kommer på att nicka och le.

1. man verkar trevlig och intresserad.

2. man kan dölja sin okunskap

3. man får den intervjuande personen att tala om sig själv vilket kommer göra den SÅ glad, eftersom alla älskar att tala om sig själva.



asbra sandra att du lyfter fram ett sånt här intressant ämne:)

2010-05-18 @ 22:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0