Ännu mer chic flick

Den femte eller sjätte filmen jag såg i år var 2010-års storfilm Worried about the boy
Den handlar om Boy George. Mer behöver jag väl inte skriva egentligen. Men jag gör det ändå. Allt som markeras med en understrykning är sådant man kan inspireras av, tänk på det.
I filmen är Boy ett missförstått geni


Den femte eller sjätte filmen jag såg i år var 2010-års storfilm Worried about the boy.
Den handlar om Boy George. Mer behöver jag väl inte skriva egentligen. Men jag gör det ändå. Allt som markeras med en understrykning är sådant man bör inspireras av, dvs. viktiga egenskaper och dylikt för den som vill ligga rätt i tiden 2011.

I filmen spelas Boy av någon random skitsnygg male model. Handling: Boy är ett missförstått geni som jättegärna vill bli känd och/eller älskad. Oklart vad han vill egentligen, vad hans mål är. Se bra ut, kanske. Det lyckas han med. Han hänger på de hippa klubbarna, har mest ögonskugga och rouge och läppstift av alla och är allmänt bättre än alla andra i filmen. Han ligger med freaks (alla kan relatera!) som sedan en dag försvinner och ba "nämen alltså jag gillar ej killar", han gråter i bilar och sjunger som en jävla ängel. Okej, han sjunger inte så mycket i filmen, men ni fattar.

Filmen bjussar även på världens bästa musik ungefär. Världens bästa musik (soundtracket! minus någon oidentifierad låt):

Ultravox - Hiroshima Mon Amour
Siouxsie & the Banshees - Hong Kong Garden
David Bowie - Heroes
OMD - Electricity
Human League - Empire State Human
Kraftwerk - Das Model
Hazel O'Connor - Will You
Mary Wells - My Guy
David Bowie - Beauty And The Beast
Soft Cell - Memorabilia
Velvet Underground - Venus In Furs
Sex Pistols - Anarchy In The UK
Bow Wow Wow - Go Wild In The Country
Ultravox - Vienna
Adam & The Ants - Stand & Deliver
Steve Strange - Fade To Grey
Culture Club - White Boy
David Bowie - Always Crashing In The Same Car
Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me?

Nu tänker ni: "den här filmen låter som världens bästa film!" Men OBS det är den inte. Men den är snygg, vilket som vanligt är allt som räknas. Man älskar Boy och man hatar ungefär alla andra (kanske speciellt Billy Idol).

Alla ni som står framför spegeln varje morgon och tänker "men hur ska jag GÖRA med det här ansiktet???", alla ni som klär er fult, se denna film och härma härma härma tills all eran egna trista stil har försvunnit helt.

Här är ett klipp:



Det säger allt om filmen, och samtidigt ingenting.


Här är f.ö. världens bästa låt med Boy George:



Alla måste lyssna! Den är producerad av Pet Shop Boys och Neil "Nifet" Tennant sjunger backing vocals. Som om inte Boy himself var nog, men för vissa av er kanske han inte är det (era freaks!)


xoxo,
Sandra

Kommentarer
Postat av: Elin

Så himla fint smink, varför har jag inte tänkt på att sminka mig så?

Och synthtjejen i The crying game-videon är så ball, henne vill jag vara.

2011-01-08 @ 14:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0